Salam Sejahtera,
Post kali ini adalah untuk pemberitahuan tentang cara-cara bagaimana satu proses pembelian dari mula sehingga tamat.
Step 1: Pelanggan Melihat iklan dan minat untuk membeli daripada http://nastoysshop.blogspot.com/ or Mudah.com.my or web iklan yang lain.
Step 2: Pelanggan Menghubungi saya jika terdapat sebarang pertanyaan (Jika Perlu)
Step 3: Membuat Pilihan cara penghantaran / pengutipan barang.
Step 4: Pembayaran dan Penghantaran/Pengutipan (Bergantung kepada pilihan pelanggan)
1. Jika Pelanggan memilih untuk barang dihantar terus:-
i. Buat Pembayaran melalui
Maybank akaun 164192005329
CIMB akaun 14150000498208
atas nama "Nasrul Hadi Bin Menan"
ii. Kemudian, Maklumkan kepada saya dan barang akan dihantar dalam masa 1 hari bekerja.
*Terimaan bergantung kepada proses kerja POS Laju / DHL.
iii. Pelanggan Menerima barang
2. Jika Pelanggan memilih untuk mengambil sendiri:-
i. Pelanggan perlu datang ke pusat pengutipan berikut:-
a. PWTC. KL
b. McDonald, Damansara Uptown
c. Tempat-tempat lain yang dicadangkan
ii. Pelanggan Mencuba barang tersebut, berpuashati, dan membuat bayaran.
iii. Tamat
Step 5: Khidmat Selepas Pembelian (Warranty and Repair):-
1. Warranty 1 bulan
2. Pelanggan perlu menghubungi saya jika ingin memperbaiki barang tersebut.
3. Hantar semula kepada saya (Segala kos penghantaran dan pengeposan ditanggung oleh Pelanggan)
4. Barang tersebut diperbaiki dan dihantar semula kepada pelanggan (Kos penghantaran ditanggung oleh Pelanggan)
Jika, Sudah tamat tempoh warranty? masih boleh diperbaiki, servis pembaikan sebanyak RM 10 akan dikenakan. dan proses sama seperti diatas.
Maka, diharap dengan post kali ini, pelanggan dapat memahami bagaimana proses pembelian dan warranty dijalankan.
Jika terdapat sebarang pertanyaan, sila hubungi saya Nasrul 012-2624035 / 017-6910014 atau e-mail nasruled@yahoo.com.
Sekian,
No comments:
Post a Comment